Toba-Shirahama Beach

Beach
This swimming beach is located in Shirahama, Uramura-cho, Toba City. A stretch of white sands over a kilometer long, the beach's waters are shallow and highly clear, and here visitors can have fun swimming, engaging in marine sports, and barbecuing by the water. The beach also adjoins the Taoya Shima resort hotel.

Spot details

Address
Mie Toba Shiuramura Cho map map Map
Phone
0599325177
Parking Lot
Available(500spaces)
※1,000JPY/day

Information Sources:  NAVITIME JAPAN

Review

  • 最悪の砂浜
    1.0 Reviewed : 2019.08.04
    3年生、4歳、1歳の子連れで親子三世代で海水浴に行きました。砂浜を走り出し少し泳いですぐくらいに3年生の娘が足の裏がチクチクヒリヒリと痛いと言い出し、途中から大泣き。クラゲかカニの赤ちゃんが何かに刺されたのかと思っていましたが、自宅に帰っても痛みは続き、特に傷も腫れもないのに痛いと言っているので手元蛍光灯の下で足の裏をよく見ると透明な細かい肉眼で確認するのが難しいほどのガラスか石のようなものが...
  • かねの掛かる浜か?
    3.0 Reviewed : 2017.09.13
    近隣のホテルからいくと問題無いんですが、相場知らないけど駐車場は高いと思う。浜での楽しみ方はそれぞれだけど、ホテルで着替えてシャワーも浴びれるなら問題無い。海の家はちょっと利用し難い。ただ、浜の砂は沖まですべすべでとても気持ちよかった。干潮時がオススメ。なんだかんだ言って、早朝には掃除してくれてるみたいで朝の浜はゴミも無くてすごい爽やかでした。来年も行きます。多分。
  • 5月に行きました
    4.0 Reviewed : 2017.06.04
    海水浴シーズンにはまだ早いので、誰もいなかったです。静かに海を眺めるのに良い場所でした。あまり広くないので、散策するというほどの距離でもなかったですが、ちょっとした散歩に良いです。

TripAdvisor Traveler Rating

View more

Access

map map Map

Nearest spot

          There is no Station nearby. There is no Bus Stop nearby. There is no Parking nearby. There is no IC nearby.

          Share this spot

          back

          Copy to clipboard completed.