Chikurouen Azumaya Flagship Store

Soba / Udon
The head office of the long-established soba (buckwheat noodles) shop, Azumaya, founded in 1874. The traditions passed down over generations, and spirit infused into the soba noodles, are priceless. It’s a shop where you really feel the history and passing of time. Many famous people come here to eat and it’s a perfect place to come and entertain guests.

Spot details

Address
Hokkaido Kushiroshi Kashiwagichou 3-19 map map Map
Phone
0154416291
Hours
[Ozashiki] 11:00-14:30 (LO 14:00)
[Hall] 11:00-16:00 (LO 15:30)
Closed
Tuesday
Parking Lot
Available(50spaces)

Information Sources:  NAVITIME JAPAN

Review

  • 蕎麦‼寿司⁉
    4.0 Reviewed : 2022.03.23
    蕎麦が食べたい!たまにそんなことがありますよね。まさに釧路を訪れた時に食べたくなってしまった。一緒に来ていた友人のお勧めもあり、竹老園の東家総本店へ足を運んだ。料理:シンプルに蕎麦が美味い。そして目に入ったのは蕎麦寿司・・・。気になり注文。おおっ。ぜひ訪れた時は食べてみてください。感動します。店について:店内は落ち着いた雰囲気。テーブルの上は整理されてスッキリしている。個別の席には引き...
  • 釧路でそばを食べるとしたら、町中の東家ではなくて総本店のお座敷が良いと思います。
    4.0 Reviewed : 2021.10.07
    釧路に滞在した10日間の2日目にお昼を食べに行きました。午後1時くらいでしたが、かなり混んでいて数組の方が待っていました。日曜になので法事で利用されている方が多かったです。通りに面したテーブル席ではすぐ食べられるということでしたが、ここまで来てと思いお座敷が空くのを待ちました。一番奥の階段を上がった3間続きの真ん中の部屋でしたが、食事中は両脇の座敷が空いていたので優雅な気分でした。ただ、ガイドブッ...
  • 普段、1人で食べに行く事はないのに・・・
    5.0 Reviewed : 2021.09.15
    仕事の帰りにたまたま、釧路の竹老園さんにお邪魔させて頂き、蕎麦を食べさせて頂きました。値段が高いのはちょっと気になりますが、味はとっても美味しかったです!僕はここのお蕎麦屋さんが大好きです!また行けたら、行こうと思っています!

TripAdvisor Traveler Rating

View more

Access

map map Map

Nearest spot

          There is no Station nearby. There is no Bus Stop nearby. There is no Parking nearby. There is no IC nearby.

          Share this spot

          back

          Copy to clipboard completed.