Menshonin

Ramen
This ramen noodle shop is in Chuo Ward, Kumamoto City. It's unusual for Kumamoto in that they serve Niboshi Chuka Soba, a noodle dish incorporating Aomori dried sardines. The mellow broth with its sardine accents goes great with the firm, wavy noodles. It's one of their hallmark items, along with their thick and rich Kumamoto tonkotsu pork bone ramen, Noko Shonin Ramen.

Spot details

Address
Kumamoto Pref. Kumamotoshichuouku Izumi 3-4-18 Suminaga Building 1F map map Map
Phone
0963646377
Hours
11:00-15:00 (LO 14:30) *Ends when sold out
Closed
Thursday
Parking Lot
Available(7spaces)

Information Sources:  NAVITIME JAPAN

Review

  • ラッキーでした
    4.0 Reviewed : 2019.05.09
    ミシュランビブグルマンに選ばれた名店に初めて入りました。通常木曜日が定休日みたいですがブログで見たらGWの関係なのか開いていましたので行ってみました。案の定お昼時でしたがガラガラですんなり入れました。背脂煮干しを注文しましたが5分もしないうちに出てきました。背脂入りでもあっさりと感じるもののしっかりした出汁スープに中太ストレート麺が合ってます。ブラックペッパーとか薬味がなかったので、あれば途中か...
  • ✨ミシュラン店✨
    4.0 Reviewed : 2019.02.16
    今回は熊本市中央区出水にあります、麺商人さんへ。店舗はロードサイドにあるこじんまりとしたお店です。以前より気になっていましたが、ミシュラン2018 ビブグルマンに輝いて☆素晴らしいですね。(*^^*)店内はカウンター6席、2名掛けテーブル×2程。出汁は煮干し。説明では津軽伝統の一杯。とあります。どちらで修業されたのか…。テーブル席でしたので話すこともないままでしたが。オーダーはお...
  • 濃厚 煮干し中華そばがいただけます。
    4.0 Reviewed : 2018.04.10
    熊本の水前寺駅から近いので、電車で行くことをお薦めします。駐車場も完備していますが駐車しづらいです。「煮干し中華そば」をいただきました。煮干しの風味が効いたスープは深みがあって美味しいです。塩分もそれほど濃い訳じゃなく、煮干しの苦味もないので最後まで飲み干すことができます。麺はストレートで喉越しがよく食べやすいです。具材は鶏肉のチャーシューとシナチクです。

TripAdvisor Traveler Rating

View more

Access

map map Map

Nearest spot

          There is no Station nearby. There is no Bus Stop nearby. There is no Parking nearby. There is no IC nearby.

          Share this spot

          back

          Copy to clipboard completed.